donderdag 14 maart 2013

De man achter de schermen


Momenten uit het leven met 8 vrouwen in één huis gedurende 90 dagen.

Het is niet gebruikelijk dat anderen dan de baanbrekers zelf iets op het blog plaatsen. Omdat ik dit verzoek kreeg ben ik dan ook aan de slag gegaan om iets te vertellen. Niet alles, dat voorrecht is behouden voor de dames zelf.


Een van de eerste vragen die er dan op je af zou kunnen komen is, gaat dat wel lukken. Enige ervaring heb ik wel opgedaan thuis, maar dit aantal is toch iets hoger dan waar ik thuis ervaring mee had. Een verdubbeling namelijk. Aan tafel en tijdens gezellig samenzijn rest mij vaak niet meer dan te luisteren naar de verhalen van de dames, soms kan je er tussenkomen, maar voor lang is dat niet. Het ontbreekt niet aan gezelligheid en sfeer in het huis. Er zijn goede inhoudelijke gesprekken. De rust is er wanneer allen naar het werk zijn. Gelukkig mag ik als man wel inbreng hebben in praktische dingen. Daaraan wordt niet getoornd. Ook het vastleggen van wat beelden, foto’s of filmpje doe ik graag, al vraag ik dan niet vooraf toestemming. Over het eten en daarin meegenomen de voorbereiding heb ik niet te klagen. Er wordt van tevoren geproefd. Met verve wordt dit dus klaargemaakt. En na de maaltijd is de conclusie steeds weer. HET HEEFT GESMAAKT.!!!!!!!!!!!!! Komt dat omdat er ook iemand met een andere nationaliteit bijzit, Hanna D en dat er iemand, Marjolein de meeste tijd van haar leven in Azie heeft gewoond????? Afgelopen weekend kreeg ik versterking van 2 mannetjes, namelijk de vogeltjes van een van de werkers die een weekend uitging. Wat een verademing was dat. Een ander soort gekwetter te horen. Helaas kwam daar al weer snel een eind aan. Het was maar voor een weekendje. De helft van de periode heb ik nu achter de rug en ik zal met steun van onze Heer, die ik ook in de eerste helft heb ervaren, ook wel doorkomen. Al met al doe je toch wijze levenslessen op in zo’n periode. Dit geldt niet alleen voor mij, maar ook voor de Baanbrekers.

Ik moedig je, als lezer van de blog, aan als je het verlangen hebt om je dienstbaar in te zetten en je op zoek bent naar het doel van je leven eens zo’n periode van 3 maanden mee te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten